loading...

انواع محصولات پلاستیکی

اولین اولویت شما تقریباً در هر شرایط اضطراری ، تهیه منبع آب است. این فقط عقل سلیم نیست ؛ این پروتکل رسمی سازمان بهداشت جهانی است. در صورت وقوع بلایای طبیعی یا شرایط اضطراری زیست محیطی ،

پریسا قاسمی بازدید : 30 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

اولین اولویت شما تقریباً در هر شرایط اضطراری ، تهیه منبع آب است. این فقط عقل سلیم نیست ؛ این پروتکل رسمی سازمان بهداشت جهانی است. در صورت وقوع بلایای طبیعی یا شرایط اضطراری زیست محیطی ، اولین قدم باید تأمین مقدار کافی آب در هر کجا که نیاز است ، "حتی اگر ایمنی آن را نمی توان تضمین کرد" باشد. قدم دوم و سوم ، ایجاد روشهای اولیه بهداشتی و ارتقاء بهداشت است.

 

این که مهمترین آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد جمع آوری آب را بر بهداشت خود اولویت می دهد ، به تنهایی اهمیت آب را نشان می دهد. و منطقی است. بیماریهای ناشی از آب معمولاً قابل درمان هستند ، اما بدن انسان تنها چند روز بدون آب دوام می آورد. در مواقع اضطراری ، مردم غالباً روزهای زیادی را برای یافتن منبع آب ندارند ، چه برسد به تامین صحیح فیلتر و تصفیه آب.

 

همه اینها بر اهمیت آمادگی اضطراری تأکید می کند. اورژانس ها معمولاً با هشدارهای زیادی از راه نمی رسند ، بنابراین بر عهده افراد و جوامع آنها است که از یک منبع آب سالم در دسترس برخوردار باشند.

 

به چه نوع تامین آب احتیاج دارید؟

در مورد منابع ذخیره آب ، واقعاً هیچ کمبودی وجود ندارد. مخازن و بشکه ها در هر نوع شکل ، اندازه و سبک ارائه می شوند ، هر کدام نیاز یا سناریوی خاصی را برآورده می کنند. بیشتر اوقات ، یک مخزن یا بشکه ساده کافی است ، اما این بستگی به موقعیتی دارد که برای آن آماده می شوید.

 

اکثر مردم ، قبل از هر چیز ، علاقه مند به محافظت از خانواده خود هستند ، به این معنی که آنها به دنبال منبع آب برای خانه خود هستند. حجم مخازن آب عمودی از 20 گالن تا 500 گالن است. آنها را می توان در زیر زمین ، در زیرزمین ها یا گاراژها ذخیره کرد یا در کنار خانه شما قرار داد.

 

بسیاری از مالکان به جای تأمین آب خود ، اجازه می دهند مادر طبیعت کار را انجام دهد. اکثر مخازن آب را می توان به بشکه باران تبدیل کرد ، در حالی که رواناب جمع آوری شده از خروجی به سمت پایین به طور مستقیم به مخزن هدایت می شود.

 

اما مخازن بیشترین گزینه های ذخیره آب را ندارند. اگر در حال برنامه ریزی برای یک موقعیت در محل هستید-شاید یک سرپناه اضطراری ، چادر پزشکی یا سایر محل های ذخیره سازی-ممکن است یک مخزن مفید یا مخزن طراحی شده برای قرار گرفتن در پشت یک کامیون وانت ترجیح دهید. گزینه هایی برای هر دو مورد وجود دارد. برخی از مخازن حتی به طور خاص به گونه ای طراحی شده اند که از درب ورودی استفاده کنند. همه آنها در اندازه ها و سبک های مختلف وجود دارند ، با نشانگرهای گالن ، اسپایگ ها و بست ها برای حداکثر استفاده و قابلیت حمل و نقل.

 

شاید محبوب ترین گزینه ذخیره سازی برای بیمارستان های امدادی و عملیات اضطراری ، مثانه آب شیرین باشد. این کیسه های سبک و جمع شونده را می توان به سرعت پر و خالی کرد. کوتاه و گسترده ، آنها می توانند در فضاهای خزنده بنشینند یا در قفسه های سقفی معلق باشند. این امر آنها را در مکانهایی که ظروف ذخیره سازی باید سریع و فشرده حمل شوند بسیار ارزشمند می کند. حتی ممکن است صاحبان خانه مانور سبک وزن خود را بر مخازن پلاستیکی عمودی ترجیح دهند.

مطالب پیشنهادی:

نحوه انتخاب مخازن ذخیره سازی دیزل برای بهینه سازی در مصرف سوخت

کدام یک از مخازن سپتیک بهتر است: حلقه های پلاستیکی یا بتونی

چقدر ظرفیت نیاز دارید؟

بدیهی است که میزان آب مورد نیاز در شرایط مختلف متفاوت است ، اما معمولاً میزان آن با تعداد افراد درگیر مقیاس می شود. بیایید کمی ریاضی انجام دهیم.

 

دستورالعمل های WHO توصیه می کند که حداقل 7.5 لیتر (یا حدود دو گالن) آب در روز برای هر نفر حفظ شود. بر اساس این منطق ، یک تانک اولیه 50 گالنی می تواند یک خانواده چهار نفره را برای حدود شش روز تامین کند. اگر منبع تغذیه دوباره پر می شود ، ریاضیات کمی تغییر می کند ، اما به خاطر داشته باشید که آب تصفیه نشده می تواند برای کارهای غیرمصرف مانند شستشو ، حمام یا نظافت استفاده شود. بنابراین ، توصیه می شود که نوعی نظافت از فرایند فیلتراسیون روی منبع آبی که برای پر کردن مخزن استفاده می شود اعمال شود.

 

بهداشت اغلب یکی از اولین قربانیان در مواقع اضطراری است و هرچه مدت زمان اضطراری بیشتر شود ، حفظ شرایط بهداشتی دشوارتر می شود. در حالی که یافتن آب ممکن است از اهمیت بالایی برخوردار باشد ، اما همیشه باید مراقب بهداشت باشید.

 

مالکان باید هر مخزن آبی را که برای ذخیره آب در دراز مدت استفاده می شود به درستی تمیز و ضدعفونی کنند . اینکه چقدر و به چه شدت مخازن باید تمیز شوند بستگی به نوع و حجم مخزن دارد. به عنوان مثال ، مثانه ها احتمالاً به اندازه بشکه های بارانی نیازی به ضدعفونی ندارند ، زیرا معمولاً در شرایط کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرند.

 

علاوه بر این ، منابع آب - اعم از مخازن ، آبهای زیرزمینی ، چاهها یا حوضه های باران - همیشه باید جدا از محلهای جمع آوری و دفع زباله نگهداری شوند. از آنجا که زباله ها در شرایط اضطراری تجمع می یابد ، ممکن است منابع آب را مورد تجاوز قرار دهد و به طور بالقوه یک منبع حیاتی را آلوده کند. فیلتراسیون و ضدعفونی مناسب آب همیشه باید مورد توجه قرار گیرد ، اما جداسازی زباله و آب ممکن است در جلوگیری از بدتر شدن وضعیت بدتر از این نیز پیش برود.

 

چه اندازه مخزن باید تهیه کنم؟

همیشه بهتر است بیش از آنکه نیازهای خود را دست کم بگیرید. هر چقدر آب مورد نیاز خود را محاسبه کرده باشید ، احتمالاً به آب بیشتری احتیاج خواهید داشت. و حتی اگر نه ، حداقل شما به دنبال منبع حیاتی مانند آب نیستید.

 

اگر هدف اصلی شما از تهیه مخزن ، مثانه ، یا سایر مخازن ذخیره آب آمادگی اضطراری است ، دستورالعمل های WHO را برای مصرف روزانه آب (تقریباً دو گالن برای هر نفر در روز) دنبال کنید و میزان آمادگی خود را محاسبه کنید. یک هفته؟ یک ماه؟ دو ماه؟

 

مقدار آبی را که انتظار دارید در طول آن دوره مصرف کنید ، جمع کنید ، سپس از آنجا به عقب برآیید. تقریباً تضمین می شود که مخزنی با ظرفیت مطابق با حجم پیش بینی شده خود پیدا کنید ، و دارای تنوع در سبک برای برآوردن سایر خواسته ها مانند نصب ، پر کردن مجدد ، سرویس بهداشتی و قابلیت حمل باشد. مثلاً مثانه ها می توانند در کیسه های کوچک 25 گالنی یا 3000 گالن غول پیکر وارد بازار شوند. به همین ترتیب ، مخازن آب و برق در همه اشکال و اندازه ها وجود دارند ، اما برای حمل و نقل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

یافتن راه حل مناسب ذخیره آب

چه به تامین کوتاه مدت و چه بلند مدت نیاز داشته باشید ، Go To Tanks شما را تحت پوشش قرار داده است. ما طیف کاملی از راه حل های ذخیره آب اضطراری را ارائه می دهیم ، از جمله مخازن پلاستیکی ، مثانه ، مخازن آب و حتی مخازن طراحی شده برای بستر وانت. مخازن ما از پلاستیک درجه یک ساخته شده اند ، در رنگهای متنوع هستند و طیف کاملی از مشخصات اندازه را دارند-و نه فقط برای آب. مخازن ما با استفاده از مخازن شیمیایی ، سیستم های سپتیک و ماشین های جمع آوری باران قادرند همه متداول ترین مواد غذایی ، سوخت ، روغن و مواد شیمیایی را شامل شوند - اضطراری یا غیر ضروری.

برچسب ها مخرن آب , آب شرب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 251
  • بازدید سال : 1,490
  • بازدید کلی : 5,228