loading...

انواع محصولات پلاستیکی

استفاده از لیوان یکبار مصرف در دهه گذشته کاملاً مشهور شده است. مردم غالباً قبل از رفتن به محل کار یا استراحت ناهار ، قهوه می خورند. در حال حاضر سالانه از تعداد تکان دهنده 500 میلیارد فنجان پ

پریسا قاسمی بازدید : 61 شنبه 11 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

استفاده از لیوان یکبار مصرف در دهه گذشته کاملاً مشهور شده است. مردم غالباً قبل از رفتن به محل کار یا استراحت ناهار ، قهوه می خورند. در حال حاضر سالانه از تعداد تکان دهنده 500 میلیارد فنجان پلاستیکی در مقیاس جهانی استفاده می کنیم.

با این حال ، آن فنجان های یکبار مصرف اغلب از پلاستیک یا مواد دیگری ساخته شده اند که برای سیاره ما کاملاً مضر هستند. بنابراین ، اگرچه کاملاً راحت هستند ، اما استفاده از لیوان های یکبار مصرف نیز مشکلات جدی را به همراه دارد.

در این مقاله ، جوانب مثبت و منفی فنجان های یکبار مصرف با جزئیات بررسی می شود.

مزایای لیوان های یکبار مصرف

  1. استفاده و دفع آن آسان است
  2. فنجان های یکبار مصرف سازگار با محیط زیست ، مواد مضر کمتری دارند
  3. لیوان های یکبار مصرف سبک هستند
  4. نیازی نیست لیوان خودتان را بیاورید
  5. شما نمی توانید لیوان خود را در جایی فراموش کنید
  6. لازم نیست نگران شکستن جام خود باشید
  7. روکش های بالایی می توانند از شما در برابر نشت محافظت کنند
  8. مناسب برای مهمانی ها
  9. لیوان های یکبار مصرف مقرون به صرفه است
  10. سیستم عملکرد برای کافه ها
  11. همچنین از لیوان های یکبار مصرف می توان چندین بار استفاده کرد (از لحاظ تئوری)

استفاده و دفع آن آسان است

یکی از مزایای مهم لیوان های یکبار مصرف ، استفاده از آنها کاملاً آسان است. اگر یک قهوه خوردن بگیرید ، می توانید هزینه آن را پرداخت کرده و با خود ببرید. حتی لازم نیست آن را در کافه بنوشید ، فقط می توانید آن را بگیرید و روی نیمکت پارک بشینید و از قهوه خود لذت ببرید.

همچنین دور ریختن آن فنجان ها بسیار ساده و راحت است. وقتی نوشیدنی خود را تمام کردید ، می توانید فنجان خود را در سطل آشغال بعدی بریزید و دیگر نگران این نباشید که لیوان قابل استفاده مجدد را در کجا ذخیره کنید.

بنابراین ، فنجان های یکبار مصرف کاملاً یک روش مناسب برای مصرف نوشیدنی شماست و انعطاف پذیری بالایی را به شما ارائه می دهد.

فنجان های یکبار مصرف سازگار با محیط زیست ، مواد مضر کمتری دارند

همچنین تولیدکنندگانی وجود دارند که ادعا می کنند لیوان های یکبار مصرف سازگار با محیط زیست را اختراع کرده اند . در حالی که لیوان های یکبار مصرف هرگز کاملاً سازگار با محیط زیست نخواهند بود ، اما این لیوان ها حداقل در مقایسه با لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف معمولی بسیار دوستدار محیط زیست هستند.

بنابراین ، اگر به دلایل مختلف مجبور به استفاده از یک فنجان یکبار مصرف هستید ، حداقل اطمینان حاصل کنید که لیوانی را انتخاب کرده اید که کمترین آسیب برای محیط زیست ما باشد.

لیوان های یکبار مصرف سبک هستند

نکته مثبت دیگر لیوان های یکبار مصرف این است که در مقایسه با استفاده از یک لیوان قابل استفاده مجدد که از ظروف چینی یا سایر مواد سنگین ساخته می شود ، کاملاً سبک هستند.

بنابراین ، به خصوص برای افراد مسن که دیگر قدرت زیادی ندارند ، لیوان های یکبار مصرف ممکن است راهی عالی برای سهولت زندگی آنها باشد.

نیازی نیست لیوان خودتان را بیاورید

فنجان های یکبار مصرف نیز از این نظر کاملاً راحت هستند که شما مجبور نیستید همیشه فنجان خود را با خود حمل کنید. این امر به ویژه وقتی صحبت از سفرهای کاری می شود بیشتر باشد.

اغلب اوقات ، سفرهای کاری بسیار استرس زا هستند و ممکن است اتفاقات زیادی در ذهن شما باشد و بنابراین اصلاً عصبی ندارید که به فکر آوردن فنجان قابل استفاده مجدد خود باشید.

بنابراین ، برای اینکه بیش از حد به خود فشار نیاورید ، ممکن است فنجان های یکبار مصرف در شرایط استرس زا که باید تمام تلاش های ذهنی خود را معطوف چیزهای دیگر کنید ، مناسب تر باشند.

شما نمی توانید لیوان خود را در جایی فراموش کنید

مسئله دیگری که در مورد لیوان های قابل استفاده مجدد وجود دارد این است که به راحتی می توانید جایی را فراموش کنید. به عنوان مثال ، اگر در مسافرت هستید ، احتمال اینکه دیر یا زود هنگام ترک آن را فراموش کنید ، وجود دارد.

به نوبه خود ، این فنجان به احتمال زیاد در زباله ها قرار خواهد گرفت و اثر مثبت استفاده از یک فنجان قابل استفاده مجدد کاملاً محدود خواهد شد. در مقابل ، مهم نیست که اگر فنجان یکبار مصرف خود را در جایی فراموش کنید زیرا به هر حال آن را در زباله ها ریخته اید.

لازم نیست نگران شکستن جام خود باشید

فنجان های یکبار مصرف اغلب شکننده هستند و ممکن است برای شکستن آنها بسیار مراقب باشید. این امر به ویژه در مورد سفرهای شما بیشتر صدق می کند. همیشه باید کوله پشتی خود را به شکلی بسته بندی کنید تا از لیوان یکبار مصرف شما به درستی محافظت شود.

در غیر این صورت ، ممکن است برخی از مسائل ناخوشایند را تجربه کنید. از این رو ، لیوان های یکبار مصرف نیز از این نظر بسیار راحت هستند که قابلیت شکستن ندارند و می توانید آنها را به راحتی ذخیره کنید زیرا از مواد نسبتاً الاستیکی مانند پلاستیک یا کاغذ ساخته شده اند.

روکش های بالایی می توانند از شما در برابر نشت محافظت کنند

وقتی یک قهوه یا چای دریافت می کنید ، در ابتدا کاملاً گرم خواهد شد. به خصوص اگر در یک مکان نسبتاً شلوغ باشید ، ممکن است در معرض خطر قرار بگیرید که فردی به طور تصادفی به شما برخورد کند و از ریختن ، که به طور بالقوه ممکن است پوست شما را بسوزاند ، رنج ببرید.

بنابراین ، برای جلوگیری از این تعجب ناخوشایند ، می توانید از پوشش های بالایی برای لیوان یکبار مصرف خود استفاده کنید. با استفاده از یکی از این پوشش ها ، در برابر نشت هایی که به طور بالقوه می توانند به شما آسیب برسانند ، محافظت می شوید.

مناسب برای مهمانی ها

اجازه دهید صادقانه باشد. اگر میهمانی بگیرید چیزهای زیادی وجود دارد که باید از آنها مراقبت کنید و ممکن است بخواهید زندگی خود را تا حد ممکن آسان کنید.

بنابراین ، استفاده از لیوان های یکبار مصرف ممکن است راهی عالی برای تسهیل زندگی شما باشد زیرا می توانید آنها را به مقدار زیاد خریداری کنید و پس از پایان مهمانی فقط آنها را در زباله ها بیندازید.

این امکان تهیه نوشیدنی بدون نیاز به خرید مقادیر زیادی لیوان یا لیوان را که پس از پایان مهمانی دیگر از آن استفاده نخواهید کرد ، تهیه تعداد زیادی از افراد را با نوشیدنی کاملا آسان می کند.

لیوان های یکبار مصرف مقرون به صرفه است

از آنجا که فنجان های یکبار مصرف از سالیان دور وجود داشته اند ، طی سال های گذشته فرآیندهای تولید بهینه شده و هزینه های تولید این فنجان ها معمولاً بسیار کم است.

علاوه بر این ، مواد اولیه نیز نسبتاً ارزان هستند که منجر به حالتی می شود که بتوانیم مقادیر زیادی از آن لیوان های یکبار مصرف را با قیمت بسیار پایین خریداری کنیم. بنابراین ، اعتماد به لیوانهای یکبار مصرف و همچنین از دیدگاه مالی ممکن است کاملاً وسوسه انگیز باشد.

سیستم عملکرد برای کافه ها

کافی شاپ ها نیز دریافتند که مشتریان آنها اغلب وقت زیادی برای نشستن ندارند و بنابراین ، آنها یک مدل تجاری معتبر را از مدل خرید قهوه تهیه کرده اند.

مشتری ها اغلب می خواهند به فنجان های یکبار مصرف اعتماد کنند و کافه ها متناسب با ترجیحات مشتری سازگار شده اند تا سود خود را به حداکثر برسانند. بنابراین ، یک شاخه کل صنعت پیرامون مدل فنجان های یکبار مصرف شکل گرفت که مورد قبول عموم مردم است.

همچنین از لیوان های یکبار مصرف می توان چندین بار استفاده کرد (از لحاظ تئوری)

ممکن است بسیاری از افراد این موضوع را ندانند ، اما شما مجبور نیستید پس از یک بار استفاده ، لیوان یکبار مصرف خود را دور بیندازید. در حقیقت ، قبل از اینکه سرانجام در سطل آشغال قرار بگیرند ، می توان از آن لیوان های یکبار مصرف بارها استفاده کرد.

با این حال ، اگر انصاف داشته باشیم ، حتی اگر از نظر تئوری چندین بار بتوان از آنها استفاده مجدد کرد ، اکثریت قریب به اتفاق مردم چنین کاری نخواهند کرد ، بلکه فقط پس از یک بار استفاده ، آن جام ها را دور می ریزند ، زیرا آنها نمی خواهند برای ذخیره این مواد استفاده کنند فنجان جایی

مشکلات جام های یکبار مصرف در مقایسه با جام های چندبار مصرف

  1. تولید بیش از حد زباله
  2. زباله های پلاستیکی غیرضروری
  3. اتلاف منابع طبیعی ما
  4. تخلیه محیط زیست
  5. مواد زائد پلاستیکی در اقیانوس های ما پایان می یابد
  6. آلودگی خاک
  7. آلودگی هوا
  8. آلودگی ذرات
  9. گرم شدن کره زمین
  10. آشغال ریختن
  11. جنگل زدایی
  12. به خطر افتادن گونه ها
  13. بیشتر لیوان های یکبار مصرف غیر قابل بازیافت هستند
  14. فنجان های یکبار مصرف غالباً زیست تخریب پذیر نیستند
  15. خراب شدن لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف زمان زیادی می برد
  16. مسائل بهداشتی با لیوان های یکبار مصرف

تولید بیش از حد زباله

از تحلیل قبلی مشخص شد که استفاده از لیوان های یکبار مصرف مزایای خود را دارد. با این حال ، برخی از مشکلات مربوط به لیوان های یکبار مصرف نیز وجود دارد.

یک نکته منفی در فنجان های یکبار مصرف این است که استفاده زیاد از آن فنجان ها منجر به تولید بیش از حد زباله می شود. هر ساله ، حدود 500 میلیارد لیوان پلاستیکی یکبار مصرف استفاده می شود. درست شنیدی!

این تعداد فقط جنون آمیز است و هر کس از ما باید خودش باشد که آیا این عددی است که بشریت باید به آن افتخار کند یا نه. برای شما باید روشن باشد که این میزان تولید بیش از حد زباله نیز حاوی مشکلات گسترده زیست محیطی است و در طولانی مدت پایدار نیست.

بنابراین ، تولید بیش از حد زباله ، به ویژه از لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف ، یک مشکل بزرگ است و ما باید تعداد فنجان های یکبار مصرف را که استفاده می کنیم تا حد زیادی کاهش دهیم تا تولید کلی زباله خود را کاهش دهیم.

زباله های پلاستیکی غیرضروری

زباله های پلاستیکی به ویژه برای سیاره ما مضر هستند زیرا اغلب قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت نیستند. بنابراین ، با استفاده از لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف ، مقادیر زیادی از این زباله های مضر تولید می شود که منجر به انواع مشکلات زیست محیطی می شود .

بنابراین ، برای کاهش اثرات سو ad زیست محیطی مرتبط با ضایعات پلاستیکی ، باید از استفاده از لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف هر زمان که بتوانیم خودداری کنیم

اتلاف منابع طبیعی ما

ما همچنین باید بدانیم که لیوان های یکبار مصرف از نظر استفاده از منابع طبیعی ما نیز بسیار بد هستند .

در حالی که لیوان ها و لیوان های قابل استفاده مجدد سالها پس از تولید قابل استفاده هستند ، لیوان های یکبار مصرف پس از صرف یکبار مصرف و هدر رفتن منابع طبیعی گرانبها ، در زباله ها قرار می گیرند.

از آنجا که سالانه میلیاردها از آن فنجان استفاده می شود ، میزان منابع طبیعی که به دلیل استفاده از فنجان های یکبار مصرف هدر می رود ، تکان دهنده است.

تخلیه محیط زیست

شاید این را ندانید ، اما مقادیر زیادی از زباله هایی که ما در دنیای غرب تولید می کنیم در کشورهای ما پردازش نمی شوند ، بلکه به کشورهای فقیر در حال توسعه ارسال می شوند ، زیرا آنها اغلب مقررات نرم تری در مورد مدیریت پسماند و دفع زباله دارند و آسان تر است از شر زباله های ما در آن کشورها خلاص شوید

با این حال ، همانطور که می توانید تصور کنید ، آن دسته از کشورهای دریافت کننده زباله به دلیل ریختن محیط زیست به معنای واقعی کلمه در زباله ها غرق می شوند و بنابراین ، همه ما باید تولید زباله خود را که با استفاده از فنجان های یکبار مصرف همراه است کاهش دهیم تا این کشورها در حال توسعه فقیر باشند. از زیر بار زباله های ما.

مواد زائد پلاستیکی در اقیانوس های ما پایان می یابد

روش های مختلفی وجود دارد که چگونه می توان از زباله های خود خلاص شد. بیشتر آن یا سوخته ، به زباله دفع می شود یا به کشورهای دیگر حمل می شود.

با این حال ، بخشی از زباله های کلی که در مقیاس جهانی تولید می شود ، در نهایت در اقیانوس های ما پایان می یابد ، جایی که می تواند اثرات منفی قابل توجهی بر زندگی دریایی داشته باشد.

علاوه بر این ، از آنجا که ما ماهی ها و سایر آبزیان را مصرف می کنیم ، این پلاستیک نیز دیر یا زود به شکل میکروپلاستیک در بدن ما قرار می گیرد.

بنابراین ، اگر می خواهیم از محیط زیست و همچنین سلامتی خود محافظت کنیم ، ضروری است که هر چه بیشتر از ضایعات پلاستیکی فنجان های یکبار مصرف خودداری کنیم.

آلودگی خاک

از آنجا که بخشی از زباله های ما به محل دفن زباله ختم می شود ، باعث آلودگی قابل توجه خاک نیز می شود . این امر به ویژه در محل های دفن زباله که به دلیل مقررات مربوط به سستی مدیریت پسماند ، به درستی راه اندازی نشده اند ، صادق است.

این نوع آلودگی خاک به نوبه خود به آلودگی آب های زیرزمینی کمک می کند زیرا مواد مضر زباله دیر یا زود از طریق خاک به داخل آب های زیرزمینی شسته می شوند.

به نوبه خود ، ممکن است کمبود آب آشامیدنی تمیز در چندین منطقه از سیاره ما وجود داشته باشد. بنابراین ، برای محدود کردن تولید زباله ، خودداری از استفاده از لیوان های پلاستیکی می تواند ایده خوبی برای محافظت از زندگی بسیاری از مردم کره زمین باشد.

آلودگی هوا

استفاده از فنجان های یکبار مصرف نیز حاکی از میزان جدی آلودگی هوا است . از آنجا که بخشی از زباله های ناشی از استفاده از آن فنجان ها سوزانده می شود ، به دلیل همین فرآیند های سوزاندن ، گازهای مضر به جو ما انتشار می یابد.

به نوبه خود ، کیفیت هوا ممکن است در مناطقی که مقدار زیادی زباله سوزانده می شود ، به میزان قابل توجهی آسیب ببیند ، که نه تنها کاملاً ناخوشایند است بلکه می تواند منجر به مسائل جدی بهداشتی شود.

آلودگی ذرات

روند احتراق زباله همچنین حاکی از سطح قابل توجهی از آلودگی ذرات است . این ذرات ریز اغلب قابل مشاهده نیستند ، اما کیفیت هوا را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهند و می توانند منجر به مشکلات جدی در سلامتی ، از جمله آسم و سایر بیماری های ریوی شوند.

گرم شدن کره زمین

از آنجا که از طریق سوزاندن زباله های مربوط به استفاده از فنجان های یکبار مصرف ، مقادیر زیادی گازهای مضر گلخانه ای در جو ما منتشر می شود ، استفاده از این فنجان ها نیز به معنای تسریع در گرم شدن کره زمین است .

از آنجا که گرم شدن کره زمین یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی است که بشریت در زمان کنونی ما با آن روبرو است ، بنابراین باید منطقی باشیم تا از استفاده از لیوانهای یکبار مصرف خودداری کنیم و به جای آن از لیوانها یا لیوانهای قابل استفاده مجدد استفاده کنیم.

آشغال ریختن

نکته منفی دیگر استفاده از لیوان های یکبار مصرف این است که مردم غالباً لیوان های پلاستیکی خود را دور می ریزند. به جای اینکه آنها را درون زباله بیندازند ، آنها اغلب فنجان های خود را درست در جایی که روی زمین قرار می گیرند دور می اندازند و به نظر می رسد که اصلاً به محیط ما اهمیت نمی دهند.

بنابراین ، زباله گردی قابل توجه یکی دیگر از مشکلات مربوط به لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف است.

جنگل زدایی

استفاده از فنجان های پلاستیکی یکبار مصرف نیز به این معنی است که برای تولید فنجان های کاغذی باید جنگل ها را قطع کنیم . به نوبه خود ، این می تواند منجر به تخریب گسترده زیستگاه های طبیعی شود.

واقعاً باید از خود بپرسیم که آیا می خواهیم محیط خود را فقط به دلیل کمی راحتی بیشتر در زندگی روزمره از بین ببریم؟ بنابراین ، اگر می خواهید از جنگل های ما محافظت کنید ، به جای لیوان های کاغذی یکبار مصرف به سراغ فنجان های قابل استفاده مجدد بروید.

به خطر افتادن گونه ها

جنگل زدایی مربوط به استفاده از فنجان های یکبار مصرف نیز به مشکل گونه های در معرض خطر کمک می کند.

طی دهه گذشته ، بسیاری از گونه ها به دلیل مداخلات بیش از حد انسان در طبیعت ، در معرض خطر یا حتی منقرض شده اند.

اگر ما نمی خواهیم حتی بیشتر گونه های خود را از دست بدهیم ، باید از استفاده از فنجان های یکبار مصرف تا حد ممکن خودداری کنیم.

بیشتر لیوان های یکبار مصرف غیر قابل بازیافت هستند

مسئله دیگر در مورد لیوان های یکبار مصرف این است که معمولاً غیر قابل بازیافت هستند. حتی اگر برخی از تولیدکنندگان ادعا می کنند که لیوان آنها سازگار با محیط زیست است ، اما بیشتر آنها هنوز قابل بازیافت نیستند زیرا دارای روکش پلاستیکی هستند.

فنجان های یکبار مصرف غالباً زیست تخریب پذیر نیستند

به دلیل پوشش پلاستیکی ، حتی لیوان های کاغذی یکبار مصرف نیز در بیشتر اوقات قابل تجزیه بیولوژیکی نیستند. بنابراین ، مقادیر زیادی زباله از طریق استفاده از فنجان های یکبار مصرف تولید می شود و عوارض جانبی مربوط به آن برای محیط زیست ما بسیار زیاد است.

بنابراین ، فقط به قول سازندگان اعتماد نکنید که ممکن است این لیوان ها دوستدار محیط زیست باشند. استفاده از فنجان های قابل استفاده مجدد به جای آن هنوز هم بسیار دوستدار محیط زیست است.

خراب شدن لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف زمان زیادی می برد

مسئله دیگر فنجان های پلاستیکی یکبار مصرف ، خراب شدن آنها بسیار طولانی است. تجزیه آن فنجانها ممکن است 100 سال طول بکشد.

بنابراین ، اگر زباله های پلاستیکی مربوط به استفاده از آن فنجان های یکبار مصرف به اقیانوس های ما ختم شود ، خلاص شدن از شر این زباله ها دهه های زیادی طول می کشد. حتی در این صورت ، میکرو پلاستیک های زیادی ممکن است باقی بماند که تجزیه آنها ممکن است خیلی بیشتر طول بکشد.

مسائل بهداشتی با لیوان های یکبار مصرف

حتی اگر بیشتر لیوان های یکبار مصرف در برابر حرارت مقاوم هستند ، مخالفان لیوان های یکبار مصرف اغلب ادعا می کنند که این لیوان ها می توانند خطرات سلامتی را به همراه داشته باشند.

به عنوان مثال ، مواد شیمیایی مضر از فنجان های پلاستیکی ممکن است وارد نوشیدنی های ما شوند.

بنابراین ، اگر نوشیدنی های داخل آن خیلی گرم باشند ، فنجان های یکبار مصرف حتی ممکن است خطر سلامتی خاصی را به همراه داشته باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 245
  • بازدید سال : 1,484
  • بازدید کلی : 5,222