loading...

انواع محصولات پلاستیکی

رشته های فیبر کربن به دلیل کاربردهای گسترده ، همیشه تقاضای زیادی دارند. این روزها رشته های محبوب و مورد تقاضای فیبر کربن نایلون و کربن هستند. در میان این دو ، یافتن اینکه کدام یک بهتر است نگرانی این م

پریسا قاسمی بازدید : 57 شنبه 01 خرداد 1400 نظرات (0)

رشته های فیبر کربن به دلیل کاربردهای گسترده ، همیشه تقاضای زیادی دارند. این روزها رشته های محبوب و مورد تقاضای فیبر کربن نایلون و کربن هستند. در میان این دو ، یافتن اینکه کدام یک بهتر است نگرانی این مقاله است. اول از همه ، باید بدانیم که منظور از نایلون یا کربن چیست ، و سپس شایستگی ها و معایب آنها چیست. پس از آن ، مقایسه سهمی که باید در مسابقه جلو بماند آسانتر خواهد بود.

نایلون و جنبه مثبت و منفی آن:

ممکن است یک سوال مشترک در ذهن بسیاری از افراد ایجاد شود که نایلون چیست. در واقع ، نایلون چیزی نیست جز نسخه به روز شده الیاف نایلون. MatterHackers این ماده را برای چاپ سه بعدی ساخته است. از رشته های چاپگر سه بعدی آنها از سری PRO استفاده شده است. وقتی میکرو کربن با مواد اصلی خود - نایلون تقویت می شود ، ایجاد می کند. این اتصال باعث می شود که نخ تولید شده برای ساختن مدلهای نقاشی سه بعدی قویتر محکم باشد. نایلون

این بار باید ایده روشنی در مورد مزایا و معایب نایلون داشته باشیم. اول ، بیایید به مزایای نایلون برسیم.

نایلون برای پاسخگویی به تقاضای صنعتی تولید شده است. بنابراین باید به اندازه کافی قوی باشد تا سطح خاصی از نیاز را برآورده کند. از جمله 20٪ الیاف کربن تراشه شده قدرت کافی در مدل چاپ سه بعدی را فراهم می کند.

سازنده نایلون ایکس با استفاده از روش فشار سنج و قرقره ، استرس خود را آزمایش می کند. آنها دقیقاً بعد از پلی کربنات این رشته را با دوام یافتند! در اوج ، می تواند تا 408 پوند مقاومت کند. در حالی که 281 پوند در پایین ترین سطح است. به طور متوسط ​​، این تعداد 364 پوند است. که رقم بسیار رضایت بخشی است.

با استفاده از رشته نایلون ، به محض اتمام ساختار چاپ 3D می توانید به تولید بپردازید. این امکان وجود دارد زیرا نیازی به پرداخت ، سنباده زدن یا تراشیدن ندارد که به عنوان مراحل پس از پردازش شناخته می شوند. بنابراین باعث صرفه جویی در وقت می شود. در نتیجه ، شما می توانید با مدت زمان کوتاهی پروژه های بیشتری را ملاقات کنید و شما را قادر می سازد تا با مشتریان بیشتری برخورد کنید.

هر محصولی دارای جنبه منفی در کنار جنبه مثبت است. نایلون از این قاعده مستثنی نیست. قبل از رفتن به کربن ، دانستن معایب نایلون ضروری است.

نایلون بسیار نمناک است. این ماده رطوبت محیط اطراف را خیس می کند. این شخصیت منجر به مشکلات چاپ و در نتیجه ، اثرات خروجی می شود. بنابراین لازم است که رشته قبل از هر بار استفاده کاملاً خشک شود. الیاف کربن نایلون

بدون شک نایلون از نظر استحکام و پایداری در مقایسه با الیاف نایلون اصلی بسیار عالی عمل می کند ، با این وجود هنوز منجر به تاب شدن و رشته شدن محصول حاصل از آن می شود. این رشته با برخی از نازل ها به خوبی کار نمی کند. در نتیجه ، رشته خارج شده و به منطقه مشکل برانگیخته می شود.

جنبه بد دیگر نایلون ماهیت بسیار ساینده آن است. نایلون هرگز نباید از طریق نازل های برنجی استفاده شود. فیبر کربن بسیار ساینده آن در برابر نازل های فلزی نرم کار می کند.

 

کربن و جنبه مثبت و منفی آن:

کربن به عنوان آخرین نسخه رشته های چاپگر سه بعدی شناخته می شود. مانند نایلون ، کربن نیز از طریق القای مواد اصلی خود با فیبر کربن ساخته می شود. این تقویت کننده باعث می شود مواد مقاوم ، از نظر ابعاد پایدار ، قادر به مقاومت در برابر گرمای زیاد و همچنین غنی سازی کیفیت سطح باشند. معمولاً این رشته توسط 3DXtech تولید می شود.

آنها به طور اختصاصی روی مواد چاپ سه بعدی آزمایش می کنند و نسخه های زیادی از کربن مانند PLA ، ABS ، PPA ، PETG و بسیاری دیگر را تولید می کنند. دو بعد 1.75 میلی متر و 2.85 میلی متر با مقدار 1.65 پوند و 4.44 پوند در بازار موجود است. شما می توانید طبق نیاز پروژه خود انتخاب کنید. کربن

مشابه نایلون ، کربن جنبه های مثبت و منفی نیز دارد. ابتدا ، ما در مورد مزایای کربن بحث خواهیم کرد.

ما می دانیم که نایلون ایکس در تاب خوردگی و ترک خوردگی مشکل دارد. با این حال ، کربن فاقد تاب و ترک خوردگی است که مزیت بزرگی برای این رشته است. این نه تنها یک مزیت نسبت به نایلون است ، بلکه بیشتر رشته های چاپ سه بعدی نیز در برابر تاب و ترک خوردگی از این مصونیت برخوردار نیستند.

کربن هنگام اجرا به تختخواب گرم اعتماد نمی کند. بنابراین اگر صاحب چاپگری بدون بستر گرم شده هستید ، می توانید طراحی خود را با استفاده از کربن حمل کنید.

یکی دیگر از جنبه های مثبت رشته کربن قابلیت مقاومت در برابر دما است. این قابلیت دارای محتوای فیبر کربن است که مدول بالا و HDT (دمای انحراف یا تحریف حرارت) را فراهم می کند. به طور کلی عملکرد حرارتی سیستم افزایش یافته است.

کربن در بین رشته های مشابه نسبتاً مقرون به صرفه است. این سمت مثبت امکان چاپ سه بعدی را بدون پرداخت هزینه اضافی فراهم می کند.

اکنون ، به جنبه های منفی آن بیایید. پس از پردازش ، قطعات ضعیف و ساینده از مهمترین معایب کربن است. بیایید یکی یکی بحث کنیم.

برای یک طراحی عالی یا مدل سه بعدی ، ممکن است به دنبال کارهای پس از پردازش باشید. رشته ها و یا ناهماهنگی های مشابه برخی قطعات ظریف ممکن است نیاز به سنباده یا تنظیم در مرحله برش داشته باشد.

کربن دارای رشته های اکسترود شده است که مانع چسبیدن یک لایه به لایه دیگر می شود. خوشحال است به دلیل عناصر محکم کربن. در نتیجه ، اجسام تولید شده ضعیف تر به نظر می رسند. با کاهش سرعت چاپ و افزایش دمای همزمان آن می توانید بر این قسمت ضعیف غلبه کنید.

وجود فیبر کربن باعث می شود رشته های کربن ساینده باشد. بنابراین هنگام تلاش برای کار با نازل های فلزی نرم ، ممکن است دوام رشته کاهش یابد. این همچنین باعث کاهش طول عمر می شود.

مطالب پیشنهادی :

رابطه مراقبت های بهداشتی با پلاستیک

جوانب مثبت و منفی جام های یکبار مصرف

 

مقایسه بین نایلون و کربن:

ما ایده اصلی رشته های نایلون و کربن را دریافت کردیم. اکنون وقت آن رسیده است که این دو رشته را با هم مقایسه کنیم و حکم دهیم که کدام یک بهتر است.

موارد استفاده:

رشته های نایلون X محکم و بادوام هستند. اگر نیاز پروژه "قوی" و "طولانی مدت" باشد ، نایلون می تواند یک انتخاب مناسب باشد. این رشته عالی برای ساخت لوازم جانبی مبلمان منزل ، اتومبیل های اسپرت ، لوازم ورزشی ، چرخ دنده های ساخت و موارد مشابه محصول مناسب است. علاوه بر این ، ایجاد یک طرح پیچیده از یک شاهکار هنری با استفاده از این رشته می تواند یک گزینه عالی باشد.

برعکس ، کربن برای ارتفاع و عرض لایه های عالی مناسب است. ایجاد اشکال ساده با نیاز به مقاومت ، سختی و ایمنی با استفاده از کربن آسان است.

پس از پردازش:

ما می دانیم که اشکال عمده کربن "پردازش پس از پردازش" است. بنابراین این ویژگی می تواند دلیل اصلی انتخاب نایلون به جای کربن باشد زیرا کاربر نیازی به تأمل و تفکر در مورد مراحل پس از پردازش ندارد. نایلون X به دلیل عدم نیاز به پرداخت ، سنباده زنی یا تراشیدن ، توسط کمال گرایان ترجیح داده می شود.

در شرایط دیگر ، لازم است که برای گرفتن نتیجه مداوم استفاده از رشته کربن ، شن و ماسه و سایر فرایندهای مکانیزم تنظیم تنظیم شوند.

الزامات فنی:

فراتر از چندین اختلاف بین رشته های نایلون و کربن ، یک شباهت قابل توجه در حال یافت شدن است. یک نقطه واحد که این دو باهم برخورد می کنند ، خاصیت سایشی آنهاست. هرکدام از آنها به نازل های برنجی احتیاج ندارند. به جای نازل های برنجی ، نازل سخت شده ساخته شده از فولاد ضد زنگ یا یاقوت اولسون با آنها کار می کند.

بیشتر چاپگرهای سه بعدی برای انجام کار به تختخواب گرم نیاز دارند. نایلون از این قاعده مستثنی نیست. محدوده دمای بستر توصیه شده برای این رشته 60 درجه سانتیگراد تا 65 درجه سانتیگراد است. با این حال ، کربن به هیچ دمای بستر نیاز ندارد. این می تواند کار خود را بدون تختخواب انجام دهد.

اندازه:

هر دو رشته نایلون و کربن دارای حداقل قطر 1.75 میلی متر هستند در حالیکه حداکثر قطر نایلون و کربن برابر 3 و 2.85 میلی متر است. با این اندازه ها ، هر دو محصول ظریف و مشکی مات به نظر می رسد.

هزینه:

از نظر هزینه ، نایلون کمی گران تر از کربن است. درست است ، هر دو با قیمت زیر 100 دلار در دسترس هستند. با همان قیمت می توانید 750 گرم نایلون و 500 گرم کربن خریداری کنید.

در نتیجه :

سخت است که بگوییم کدام یک از این دو بهتر است ، زیرا هر دو جنبه مثبت و منفی دارند. هر دوی آنها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام را که انتخاب کردید ، برای کار باید نازل های ضد زنگ یا Rubsson Ruby تهیه کنید.

رشته نایلون و کربن تقاضای خاص خود را برای مشخصات آن دارند. اگر قطر رشته بیشتری را ترجیح می دهید و می خواهید از انجام کارهای پس از پردازش خودداری کنید ، نایلون را انتخاب کنید. از طرف دیگر ، برای اصالت مواد پایه ، ایمنی حرارتی و مقرون به صرفه بودن ، کربن را انتخاب می کند. در واقع ، همه چیز در مورد انتخاب خاص و تقاضای پروژه است.

برچسب ها پلاستیک , نایلون ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 1,241
  • بازدید کلی : 4,979