loading...

انواع محصولات پلاستیکی

وقتی محصولات پلاستیکی در دهه 1950 وارد جریان اصلی شدند ، این ماده یک ماده معجزه آسا بود که می تواند به هر شکل ، وزن سبک ، نفوذ ناپذیر و ارزان تولید شود. زندگی را راحت تر کرد و ای

پریسا قاسمی بازدید : 24 دوشنبه 21 تیر 1400 نظرات (0)
IMG_4657.jpg

وقتی محصولات پلاستیکی در دهه 1950 وارد جریان اصلی شدند ، این ماده یک ماده معجزه آسا بود که می تواند به هر شکل ، وزن سبک ، نفوذ ناپذیر و ارزان تولید شود. زندگی را راحت تر کرد و ایده یکبار مصرف را معرفی کرد. در مدت زمان تنها 70 سال ، پلاستیک تقریباً بخشی از هر جنبه در زندگی روزمره ما شده است

به تمام پلاستیک هایی که در یک روز استفاده می کنید ، از زمان بیدار شدن تا زمان خواب فکر کنید ...

مسواک ، خمیردندان ، بسته بندی کاغذ توالت ، شامپو ، صابون ، شستشوی صورت ، نکات مهم ، لوسیون ، دئودورانت ، برس مو ، سشوار ، آرایش ، لباس ، کیسه های قهوه ، ظروف غذا ، ظروف نوشیدنی ، بطری کودک ، پوشک ، دستمال مرطوب ، قلم ، نشانگرها ، چسب ها ، پوشه ها ، لفاف ها ، مواد بسته بندی ، ظروف را بیرون بیاورید ، فنجان ها ، بسته بندی آب نبات ، کیسه های میان وعده ، بطری آب ، کیسه های مواد غذایی ، کیسه های چای ، کیسه های زیپ ، بشقاب ها ، ظروف پلاستیکی ، تلفن های همراه ، اسباب بازی ها ، پاک کننده ها ، مواد شوینده لباسشویی ، صابون دستی ، اسفنج. و خیلی بیشتر.

پلاستیک است. هر کجا.

پس مشکل چیست؟

B8D9D579-7357-408C-8EE4-BCA7B4117DB0.JPG

پلاستیک که بیشتر با سوخت های فسیلی مانند روغن خام ساخته می شود ، از طریق سنتز شیمیایی ایجاد می شود و مواد آلی مانند نفت را به یک ترکیب قابل قالب پذیری تبدیل می کند. فرآیندهای مختلف نتایج متفاوتی را به بار می آورند ، اما مسئله یکسان است: استفاده از منابع تجدید ناپذیر برای تولید محصولات غیر قابل تجزیه بیولوژیکی ، ایجاد و استفاده از آنها به آلودگی ، تغییرات آب و هوا و بسیاری از مسائل زیست محیطی کمک می کند.

تجزیه محصولات پلاستیکی تقریباً برای همیشه طول می کشد و در محیط به قطعات کوچکتر و کوچکتر تقسیم می شود ، پلاستیک های کوچک ، که عناصر مضر را با عنوان "سموم" آزاد می کند آزاد می کند. این قطعات کوچک پلاستیک به آب ، اقیانوس ، خاک و زنجیره غذایی ما راه پیدا می کنند. ماهی ها و سایر حیوانات آنها را به عنوان غذا و منابع اشتباه می گیرند. می توانید مقالات زیادی راجع به مرگ حیوانات وحشی - نهنگ ها ، پرندگان ، حتی شترها - به دلیل خوردن مواد زائد پلاستیکی ما پیدا کنید. زباله های ما به هر قسمت از کره زمین نفوذ کرده اند.

سالانه بیش از 350 میلیون تن پلاستیک جدید تولید می شود و این آمار فقط در حال افزایش است. تقریباً نیمی از این پلاستیک برای یکبار مصرف در نظر گرفته شده است - یک عمر مفید سریع ، و تقریباً برای همیشه عمر را هدر می دهد.

خوب حالا چی؟

IMG_5580.jpg

بنابراین ما می دانیم که چگونه ساخته می شود ، چگونه دوام می آورد و فراتر از راحتی ما روی کره زمین تأثیر می گذارد ... شاید مشکل از پلاستیک نیست؟ شاید این است که چگونه زباله های خود را دفع می کنیم؟ در حالی که فقط حدود 10٪ از پلاستیک بازیافت می شود و با توجه به بحران جهانی که می توان همه زباله ها را از کجا فرستاد ، بازیافت تنها یک حل جزئی است. بسیاری از محصولات پلاستیکی قابل بازیافت نیستند ، یا بازیافت آنها بسیار دشوار و پرهزینه است.

یادگیری خوب بازیافت ضروری است. حمایت از تلاش های بازیافت یک امر ضروری است. اما این تنها پاسخ نیست.

مطالب پیشنهادی:

نایلون در مقابل پلی استر: کدام یک برای کوله پشتی بهتر است؟

5 مهمترین مواد بسته بندی

با ورود هر روز انسان بیشتر به صحنه جهانی ، تخمین زده می شود که به طور متوسط ​​102 تن زباله در طول زندگی ایجاد کند - این یعنی 7 پوند در روز. با توجه به بیش از 7 میلیارد نفر ، این تعداد زیادی زباله است. مقدار زیادی زباله برای استفاده مجدد ما به راه حل دیگری نیاز داریم.

IMG_2228.jpg

پس چه می توانیم بکنیم؟

از پلاستیک کمتری استفاده کنید. زباله کمتری ایجاد کنید.

صدا دشوار است؟

واقعاً اینطور نیست. با برداشتن چندین مرحله آسان ، امتحان برخی موارد جدید و ایجاد برخی عادت های جدید ، می توانید مصرف زباله و پلاستیک خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

چطور؟

  1. با توجه کردن شروع کنید

    • به آنچه در سطل آشغال خود قرار داده اید توجه کنید - چه چیزی را دور می ریزید؟ مقصر معمول بسته بندی پلاستیکی ، حوله کاغذی ، مواد غذایی یکبار مصرف و مواردی از این دست است.

    • مراقب سبد خواروبار خود باشید - معمولاً چه چیزی خریداری می کنید؟ بطری های آب ، نوشابه ، تنقلات بسته بندی شده جداگانه ... چه مقدار از آن در پلاستیک بسته بندی شده است؟

    • به اطراف خود نگاه کنید - چه چیزی بیشتر زباله هایی را که می بینید تشکیل می دهد؟ کیسه های پلاستیکی خرید ، بطری ها ، لیوان ها ... ما در زندگی روزمره خود در حال قدم زدن یا رانندگی بسیاری از این موارد را می بینیم.

  2. دسته ای را انتخاب کنید

    • ابتدا مقابله با چیزی آسان را انتخاب کنید - من توصیه می کنم ابتدا کیسه های پلاستیکی خرید یا بطری های آب را برش دهید . هیچ یک از اینها به تغییر سبک زندگی احتیاج ندارد ، فقط یک عادت جدید است که کیسه ها یا بطری های قابل استفاده مجدد را با خود حمل می کنید.

    • هنر امتناع را تمرین کنید - عادت کنید که از نی پلاستیکی ، کارد و چنگال یکبار مصرف ، بسته های سس و سایر وسایل راحتی "نه ممنون" بگویید. نی ها و ظروف قابل استفاده مجدد خود را با خرید یا مونتاژ یک مجموعه به همراه داشته باشید.

    • موردی را که مشاهده می کنید سطل های زباله خود را پر می کنید انتخاب کنید و گزینه های قابل استفاده مجدد یا محصولات مختلف را امتحان کنید. اگر متوجه شدید که بسیاری از کیسه های ذخیره سازی زیپ لاک را پرت می کنید ، از ظروف یا شیشه ها یا کیسه های ذخیره سازی قابل استفاده مجدد استفاده کنید. حوله های کاغذی زیادی دور بریزید؟ مقداری پارچه روی پیشخوان بگذارید و این عادت را ترک کنید.

  3. چند گزینه بدون پلاستیک را امتحان کنید

    • به حمام خود نگاهی بیندازید - شما می توانید با تغییر دادن به میله ها ، بسیاری از پلاستیک ها را به راحتی و به طور م replaceثر جایگزین کنید: میله های شامپو ، میله های نرم کننده ، صابون ها ، میله های لوسیون. مسواک بامبو بخرید و امتحان کنید. بسیاری از قرص های جدید خمیر دندان و دهانشویه موجود در بازار را بررسی کنید. سعی کنید از دئودورانت در لوله مقوا، یا ابریشم نخ دندان در قالب های شیشه ای.

    • برخی از دستور العمل های آسان را در آشپزخانه امتحان کنید - علاوه بر خرید وسایل در شیشه های شیشه ، که بطور بی وقفه قابل بازیافت و قابل استفاده مجدد هستند ، به جای پلاستیک ، به برخی از دستور العمل های آسان نیز کمک کنید. ماشین آلات تهیه نان می توانند 5 دقیقه از وقت شما را بگیرند و نان تازه و خوشمزه و بدون کیسه پلاستیکی را برای شما فراهم کنند. دستور العمل های سریع و آسان کوکی ها یا کیک های لیوانی ، حتی برای پخت بچه ها نیز عالی هستند. ماست خانگی و ریکوتا ساده هستند و به تلاش کمی نیاز دارند ... به من اعتماد کنید ، من آشپزی را دوست ندارم!

    • محصولات تمیز کردن خود را ساده کنید - من قبلا کمد پر از مواد تمیز کننده بطری پلاستیکی داشتم ، اما به معنای واقعی کلمه می توانید تقریباً همه چیز را با حدود 8 ماده تمیز کنید. مقداری سرکه ، جوش شیرین و صابون کاستیل تهیه کنید و قدرت تمیز کردن بدون تمام مواد زائد پلاستیکی (یا مواد شیمیایی برای آن ماده) را دارید. اطلاعات بیشتر در مورد تمیز کردن بدون پلاستیک را اینجا بخوانید .

  4. هر روز یکبار انتخاب کنید

    1. مرحله به مرحله پیش بروید - با مشاهده این تغییرات به عنوان یک روند ، انگیزه خود را حفظ کنید. هر تغییر کوچکی کمک می کند. بسیار مفیدتر است که افراد زیادی از پلاستیک کمی کمتر از یک نفر که کاملاً صفر زباله زندگی می کند استفاده کنند. هر قدمی که از پلاستیک یکبار مصرف برمی دارید ، تأثیر مثبتی روی محیط و تأثیر موجی بر اطرافیان دارد.

    2. عادت ها را بسازید - به یاد داشته باشید که گرچه بعضی اوقات عادت ها به سختی ترک می شوند ، اگر تلاش خود را ادامه دهید ، آنها به طبیعت دوم تبدیل می شوند. عادت های جدیدی را به همراه داشته باشید ، بطری آب خود را به همراه داشته باشید ، کیسه های قابل استفاده مجدد را در ماشین خود نگه دارید و روال های جدیدی را که پلاستیک یکبار مصرف را از بین می برد ، امتحان کنید. به توضیحات 3 دقیقه ای من در مورد کیسه های پلاستیکی و ایجاد عادت های جدید گوش دهید. مانترا را ادامه دهید: "اگر در ابتدا موفق نشدید ، سعی کنید ، دوباره امتحان کنید" - یا در این صورت ، برای تهیه کیف ها به ماشین خود برگردید.

    3. با دیگران ارتباط برقرار کنید - بسیاری از ما اکنون نیاز به کاهش مصرف پلاستیک یکبار مصرف را درک می کنیم و بسیاری از افراد برای تشویق یکدیگر برای ادامه سفر در حال همبستگی هستند. در جامعه خود گروه هایی را در رسانه های اجتماعی پیدا کنید. با همکاران ، دوستان و خانواده خود صحبت کنید. با پیوند دادن می توانید در مورد محصولات جدید اطلاعات کسب کنید ، به یکدیگر انگیزه دهید و ایده های خود را به اشتراک بگذارید.

با آگاهی از چگونگی اتصال پلاستیک به هر قسمت از زندگی ، و اینکه تقریباً نیمی از پلاستیک ایجاد شده به سرعت دور ریخته می شود ، واضح است که گام به گام ، برای حفظ و محافظت از خود باید عادت های خود را تغییر دهیم. جهان نیازی به هیچ تغییر بزرگی در سبک زندگی نیست ، فقط تنظیمات جزئی است که تأثیر زیادی می گذارد.

برچسب ها پلاستیک , محیط زیست ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 270
  • بازدید سال : 1,509
  • بازدید کلی : 5,247